Un moment important al vizitei a constat în primirea delegaţiilor ţărilor participante de către direcţiunea colegiului şi de reprezentanta Departamentului de Gestionare a Proiectelor din cadrul Agenţiei Europe-Education-Formation France. Un grup de elevi, implicaţi în proiect, ne-au prezentat expoziţia de obiecte construite din materiale reciclabile realizată de ei iar apoi ne-au fascinat cu ritmul cântecelor şi dansurilor creole.
Săptămâna de lucru a debutat cu vizita în grădina botanică „Gite La Palmeraie” unde ne-a fost prezentată flora originară a însulei. Am făcut apoi observarea vegetaţiei luxuriante şi a vieţuitoarelor de pe râul Bras David şi a Cascadei cu Crabi din Parcul Naţional Grande Terre. În zilele următoare au mai fost vizitate primăria oraşului Gosier unde ni s-a prezentat amănunţit programul de reabilitare şi modernizare a Parcului Naţional Grande Terre, Fort Fleur d’Epée care străjuieşte oraşul, ecosistemului mangrovelor de la Port-Louis, muzeul de arheologie Edgar Clerc din localitatea Moule, firma Damoiseau care produce vestitul rom de Guadeloupe prin prelucrarea trestiei de zahăr, Pointe des Chateaux , punctul cel mai estic al insulei „Papillon”. Un obiectiv important vizitat în timpul întâlnirii noastre a fost impresionanta staţie de reciclare a deşeurilor „Syvade” Acolo am văzut cum se poate ecologiza o mare groapă de gunoi şi mai ales cum se poate utiliza biogazul obţinut astfel. În următoarele zile s-au vizitat „Taonaba” sau „Casa Mangrovelor „ din Abymes, vastă zonă umedă cu bogată biodiversitate faunistică şi floristică.
În a şasea zi s-a vizitat Fortul Louis Delgrés care a apărat oraşul Basse- Terre în faţa invaziei englezeşti iar apoi L’Habitation „Grivelière”, străveche exploatare agricolă, specializată în producerea de cafea, cacao şi vanilie. Pentru a ne completa informaţiile în legătură cu evoluţia culturală a arhipelagului am vizitat Muzeul de Artă şi Tradiţii din Gosier unde am putut observa influenţele pe care le-au suferit vestimentaţia şi obiceiurile populaţiei ca urmare a dominaţiilor diverse.
În zilele rezervate prezentării materialelor pregătite de către fiecare delegaţie participantă, echipa română a supus discuţiei două materiale referitoare la apariţia tornadelor pe teritoriul ţării noastre şi la defrişările necontrolate care determină dezechilibre climatice de proporţii.
Deşi programul întâlnirii noastre a fost foarte încărcat, am parcurs fiecare etapă a lui cu plăcerea celui care descoperă la fiecare pas lucruri incitante. Clima, vegetaţia şi fauna tropicale erau elemente de noutate pentru noi. Imaginea arborilor încărcaţi cu fructe despre a căror existenţă nici nu ştiam, a florilor nemaivăzute, viu colorate, a păsărilor care cântă încontinuu,a Mării Caraibelor, de un albastru intens,dar mai ales a oamenilor minunaţi care ne zâmbeau pretutindeni , nu se va şterge niciodată. Aceşti oameni sunt preocupaţi la fel ca şi noi de transformările pe care poluarea le poate produce asupra mediului ştiind că, dacă nu intervenim în timp util, ele ne vor altera ireversibil calitatea vieţii.
Coordonator naţional al proiectului
prof. Adriana Drăghici
MISIUNEA ŞI VIZIUNEA ŞCOLII
Misiune: Grupul Şcolar „Vasile Sav” oferă locuitorilor din zona Roman, judeţul Neamţ, tineri şi adulţi, inclusiv celor proveniţi din medii defavorizate, servicii de educaţie şi instruire profesională, stimulând dezvoltarea carierei şi creşterea potenţialului economic şi social al zonei.
Şcoala noastră oferă posibilitatea ca, prin şanse egale de instruire şi educaţie, după standardele Uniunii Europene, să formeze tineri deschişi şi receptivi la nou, promotori ai valorilor democratice, a adevărului şi respectului faţă de semeni capabili pentru învăţarea pe tot parcursul vieţii.
Viziune: prin acţiunile sale Grupul Şcolar „Vasile Sav” îşi propune dezvoltarea personalităţii elevilor în spiritul cetăţeniei europene, în vederea integrării socio-profesionale prin promovarea umanismului, dăruirii, egalităţii şanselor, toleranţei şi respectului reciproc.
În prezent, ţinând cont de interesele şi aptitudinile elevilor, pe de o parte, dar şi de aşteptările şi cerinţele actuale şi de perspectivă ale societăţii şi ale pieţei forţei de muncă, pe de altă parte, şcoala noastră şi-a reorientat domeniul prioritar al formării şi pregătirii profesionale ale elevilor către cele mai dinamice şi moderne domenii ale tehnicii şi tehnologiei. Acestea le pot asigura viitorilor absolvenţi încadrarea pe piaţa forţei de muncă, deschiderea şi dezvoltarea unei afaceri proprii sau continuarea studiilor într-o instituţie de învăţământ superior.